מאמר אורח
הורים מודאגים? 5 דרכים למטרת הפחתת חרדה

הורים רבים חווים חרדה בעת גידול ילדיהם נוכח האחריות העצומה במסגרת התפקיד. חרדה זו התעצמה בתקופת הקורונה שהביאה עמה ריחוק חברתי, תחושה של חוסר שליטה ואי וודאות.  חרדה פוגעת בתפקוד ובאיכות החיים ויכולות להיות לה השפעות פיזיות ורגשיות שליליות ארוכות טווח ולכן, הפחתת חרדה הנה אחת מהמטרות החשובות להתמודדות עם מחוייבויות החיים ובעתות של משבר. 
לפניכם הצעות לחמש דרכים להפחתת חרדה שכדאי להכיר: 

הפחתת חרדה באמצעות מדיטציה

מדיטציה היא טכניקה עתיקת יומין לרגיעה, מודעות, שליטה. קיימים סוגים רבים של מדיטציה, כשניתן לבחור מתוכם את המדיטציה המועדפת או לשלב בין הטכניקות השונות. 
המשותף להן הוא לרוב ההתכנסות פנימה, איזון קצב הנשימה והשגת בהירות מחשבתית – כל אלה יכולים לסייע מאוד במציאת הרגיעה כאשר חשוב ללמוד כיצד לתרגל נכון מדיטציה, כדי שתוכלו להשתמש בה ככלי בכל עת.
כאמור, למדיטציה השפעה פיזית ורגשית, כולל הגברת החוסן ההורי שכה חיוני להתמודדות עם הילדים. אפשר לתרגל מדיטציה יחידנית או משותפת, במסגרת קבוצתית או בליווי אפליקציה. 
ישנה מדיטציה המבוססת על מנטרה עליה חוזרים שוב ושוב כ"עוגן" לרגיעה או מדיטציה בליווי צלילים וקולות. 

מיינדפולנס – הקשיבות שחיפשתם

מיינדפולס היא סוג של מדיטציה ללא מחשבות, שתפקידה להתמקד בהווה ולהיות נוכחים ברגע. בדרך זו משחררים את כאבי העבר ואת המחשבות המטרידות על העתיד לבוא. 
במסגרת מיינדפולנס מתרכזים בנשימה ובכל פעם שהמחשבות נודדות או המוח משוטט, מחזירים אותו לנשימה עצמה. בסוג זה של מדיטציה שמים לב גם לתחושות מסביב, לצלילים, לטעמים, לריחות להעלאת המודעות העצמית וכל זה בליווי הרפיה מודעת שעוזרת בהפחתת המתח. אפשר לתרגל מיינדפולנס בכל הזדמנות במיוחד כשאתם חשים שהחרדה מתעצמת והלחץ מתגבר וגם ללמד את הילדים לתרגל קשיבות. 

הדרכת הורים – אתם לא לבד

חשוב מאוד לא להכיל לבד את החרדה שאתם חווים. ידע הוא כוח ועל אחת כמה וכמה תמיכה וליווי מקצועי. הדרכת הורים יכולה לסייע לכם בקבלת הכלים החשובים כולל מתן פתרונות לקשיים בבית, העלאת הביטחון העצמי ההורי, חיזוק מערכת היחסים עם הילדים. למעשה, כלים להתמודדות עם הקשיים והאתגרים שמסבים לכם מתח וחרדה במהלך היום יום. 
אפשר להסתייע בהדרכת הורים בכל גיל ובכל שלב, כשאתם חשים שיש צורך לחזק את התקשורת עם הילד או כשהילד מתמודד בעצמו עם בעיות שונות. ניתן לשלב את ההדרכה ביום יום ולהוביל את המשפחה לעבר רוגע ותקשורת איכותית ובטוחה.

דמיון מודרך – להרגיע את הגוף והמוח 

יתכן שאתם עכשיו במטבח, בסלון, אולי בעבודה, אבל באמצעות טכניקת דמיון מודרך תוכלו להרגיש במקום אחר במטרה לנהל את המתח ביעילות. מדובר באסטרטגיה במסגרתה אתם מדמיינים סצנות מרגיעות, משחזרים חוויות נעימות ואלה מסייעות לכם להתמודד עם המועקה, החרדה והלחץ שאתם חשים ולחזור בחזרה "למציאות" מוכנים יותר להתמודד עם המצב כפי שהוא. תרגול דמיון מודרך על בסיס קבוע עשוי להעניק לכם שלווה מתמשכת לאורך זמן.

פרחי באך כתמיכה

תמציות פרחי באך עשויות להפחית חרדה אם מתאימים את התמציות הנכונות לפי "הפרופיל" שלכם וסוג החרדה או המתח שאתם חשים. תמציות פרחי באך מבוססות על פרחים שונים כשהתמציות מותאמות לפי האישיות של ההורה, סוג הסיטואציה עמה הוא מתמודד ומה ברצונו להשיג ובכל מקרה, כדאי לפנות למטפל בפרחי באך על מנת לקבל התאמה נכונה. 

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב:

השאר פרטים לשיחת ייעוץ ואנו נחזור אלייך בהקדם

כמה מילים על העורך

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

עוד מהאורחים שלנו

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב: