מאמר אורח
זוגיות שאיננה רומנטית: על ניהול מערכת יחסים הורית בין זרים

הסכם הורות יהפוך אתכם למשפחה – אבל גם יכניס אתכם למערכת יחסים

 

החלום להביא ילד לעולם אם אינכם נמצאים בזוגיות, מרגיש כמו חלום פרטי שאין לכם שותף לו, מעין תשוקה אישית עצומה – שנדמה לכם שאף אחד לא יצליח להבין אותה מלבדכם. העצמאות המתלווה לשאיפת חיים שכזו, מגיעה במקביל להבנה את המציאות המטלטלת, כאשר בוחרים במסלול של הסכם הורות על מנת להוליד את התינוק והמעבר מחלום עצמאי הופך לחלום של שניים. האושר שבמחשבות על תינוק משלכם וה"שיכרות" המתלווה אליו, יכול להקשות על היכולת לנהל מערכת יחסים בריאה עם ההורה הנוסף, זו ש"מפריעה" באותו חלום מתוק ואישי. עם זאת, מדובר ביכולת שניתן לרכוש ולהתאמן לקראתה, על מנת לגדל ילד בשמחה ומתוך רצון אמיתי להעניק לו זוג הורים שמתנהלים בצורה תקינה זה עם זה.

מהו הסכם הורות ומהם האתגרים שהוא מביא עמו?

קשה לתפוס עד כמה ההורה השני בעצמו חולם על אותו התינוק ממש, באותה העוצמה הרגשית – ולכן כניסתו של האדם הזר הזה לחייכם וניהול "זוגיות" עמו, עלולה להיות קשה ביותר. איך בכל זאת מגשרים על הפערים? הסכם של הורות משותפת אמור להביא לידי ביטוי, את ההיבטים הפרקטיים של ההורות. הסכם שכזה צריך לכלול כמה שיותר נושאים וסוגיות, המעסיקים כל אחד מבין ההורים לעתיד, לרבות האופן שבו הם יישבו מחלוקות פוטנציאליות שאינן מעסיקות אותם בשלב הראשוני הזה.

איך מנסחים אהבה במסמך משפטי?

כיוון שהסכם ההורות הוא בעל תוקף משפטי ונושא בתוכו עניינים הנוגעים לגידול הילד, חינוכו, מקום מגוריו וכהנה וכהנה חלקים כה משמעותיים בחייו של תינוק שטרם בא לעולם, הוא עלול בהחלט להבהיל ולהכניס ללחץ כל אחד מבין הצדדים – גם אם קיימת הסכמה מלאה ביניהם בנוגע לכל הסוגיות הללו. הורות יחידנית מבחירה, יש בה קשיים משלה כמובן, אך הסכם של הורות בשותפות עם אדם זר אחר – עלול לגרום להורים להרגיש כי התחושות שלהם, האהבה, השקפת העולם והרגשות כולם, מתכנסים לכדי מסמך ו"מאבדים" מתוקפם הריגשי העמוק. כמובן, שמוטב ואפשר להסתכל על כך אחרת ובעיקר לנהל מערכת יחסים בריאה ושמחה עם ההורה הנוסף, שתאפשר הישענות מעטה על ההסכם המנוסח ויצירת משפחה חדשה שאינה באמת זקוקה לחתימת עורך דין, על מנת  להתקיים ולשמוח בעולם.

מדוע חשוב לקבל כלים לניהול מערכת יחסים – גם אם היא איננה רומנטית?

אתם עומדים להיות ההורים של הילד שלכם לכל החיים ועמו, מה לעשות, מגיע גם הצד השני, שמרגיש בדיוק אותו הדבר. מערכת היחסים הזו היא שיוויונית לחלוטין ואין בה "תפקידים" סטנדרטיים, כמו אצל בני זוג שמתגוררים יחדיו וגם לא כמו אצל זוג פרוד, שניהל בעבר יחסים רומנטיים. הכללים אינם ברורים, התחושות הן חדשות ומתחדשות כל הזמן ובתוך כל האנדרלמוסיה הזו ישנו ילד, שזקוק לשני הוריו עד מאוד.

כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הזוגיות וההורות, על מנת להכיר ברגשות הללו ולתת להם לגיטימציה ביניכם לבין עצמכם, גם כאשר הדבר כביכול מתנגש עם הרצון להיות הורה מאפשר, הורה מכיל ואדם "זורם". זה לא תמיד יהיה נוח וקל ולמעשה, כזו היא ההורות – מסע ארוך של אתגרים, מהמורות ולא מעט קשיים, לצד האושר האינסופי שהיא מביאה איתה. כלים שמותאמים אליכם אישית ואל מערכת היחסים עם ההורה השני, יסייעו לכם להיות שלמים עם כל צעד בדרך ולהצליח לנהל בצורה מיטבית את המסע ולהוביל אותו בבטחון.

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב:

השאר פרטים לשיחת ייעוץ ואנו נחזור אלייך בהקדם

כמה מילים על העורך

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

עוד מהאורחים שלנו

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב: