מאמר אורח
הכרויות שמקדמות תקשורת פתוחה – מתכון להצלחה בזוגיות

תקשורת פתוחה ליצירת קשר אמיתי

תחום הזוגיות הנו תחום מורכב מעצם החיבור בין שני אנשים בעלי אישיות, תכונות והרגלים שונים.  כל אחד מאיתנו רוצה ליצור ולהיות בקשר שהוא אינטימי ופתוח. קשר שבו נוכל להניח את הראש על כתף האחר ולדעת שהוא נמצא שם בשבילנו, ושנוכל לומר ולהחשף ולפרוק מעל ליבנו את כל מה שמטריד או מעלה ספק. כל אחד מאיתנו היה מעוניין שבקשר שלו תהיה תקשורת פתוחה וכנה.

כידוע, תחילת הדרך, מתחילה בשלב של הכרויות אחד של השני. וכמו בכל תחום בחיים, הרושם הראשוני, התקשורת הראשונה, ההתנהלות הראשונה יכולים להשפיע על כל ההמשך של הקשר. זה יכול לקרות כאמור בכל תחום, אבל בזוגיות מדובר על רצון של שני בני הזוג לחיות יחד ולהיות מעורבים אחד בחיי השני. אבל למה בכלל צריך תקשורת פתוחה כבר בהתחלה?  הרי עדיין לא מכירים, ועדיין  לא יודעים מי עומד מולנו.

 

חשיבותה של תקשורת פתוחה בשלב ראשון של הכרויות

  • לכל אחד מבני הזוג קיימת חשיבה איך אמורה להיראות זוגיות, מה חשוב בה ועל אילו ערכים היא מבוססת. יכול מאד להיות ששני בני הזוג גדלו בבתים ערכיים ודפוסי החשיבה שלהם הם די דומים, אך יכול להיות שקיים פער עצום ביניהם, על חלקו אפשר לגשר ועל מקצתו יהיה די קשה לגשר, כיוון שמדובר בנושאים עקרוניים ומהותיים.

אם בני הזוג יציפו את הדברים כבר בתחילת הקשר, יהיה זה נכון עבור שניהם כיוון שכך הם יוכלו לקבל החלטה אם ימשיכו להיפגש, אם הזיווג אינו מוצלח ועדיף שכל אחד מהם יחפש זוגיות שמתאימה לו יותר, או אם למרות הפערים יש בסיס שאפשר לגשר עליו על ידי התקשורת ושווה להמשיך.

  • שיחות כנות ותקשורת אפקטיבית הם אבני הדרך בקיום קשר זוגי. בטח ובטח בתחילת הקשר בשלב הראשוני של הכרויות והעמקת יחסים . חשוב להקשיב ולהבין את קווי החשיבה של בן הזוג ולא לקבל החלטות שהן לעיתים שגויות לאור הפרוש הלא נכון של אחד מבני הזוג לסיטואציה שקרתה. שיחה כנה והבנה הדדית, תפתור את כל הנושא הזה על הצד הטוב ביותר.
  • האחריות על המערכת הזוגית היא של שני בני הזוג, כל אחד תורם לה את חלקו. תיאום ציפיות כבר בהתחלה יעזור לכל אחד להבין לאן נושבת הרוח ואילו דברים על כל אחד מהם לבצע כדי ליצור מערכת זוגית מוצלחת, המכילה כבוד הדדי, כנות והמון אהבה.
  • ככל שכל אחד מבני הזוג ישתף את בן הזוג השני בדברים הקטנים של החיים כך הבסיס הזוגי שלהם יהיה איתן ויוכל להחזיק מעמד שנים רבות בחברות ובאהבה אמיתית. השיתוף על מה שקרה לכל אחד מהם במהלך היום, החמלה, החשיבה המשותפת והעצות כיצד לפעול הלאה יצרו מבני הזוג צוות מנצח המסוגל להתמודד הן עם שלבי הקמת הזוגיות והן עם חיי המשפחה בהמשך הדרך.

תקשורת פתוחה מתחילה קודם עם עצמי, ולכן, אם אתם חושבים שיש לכם קושי בנושא הזה, אל תחכו לרגע בו כבר יש לכם קשיים בזוגיות וצרו קשר לפגישת ייעוץ. בפגישה תוכלו ללמוד כיצד לנהל תקשורת עם עצמכם ועם בן הזוג כבר בהתחלה וכך תייצרו אבני יסוד טובות לזוגיות טובה, בריאה ואוהבת.

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב:

השאר פרטים לשיחת ייעוץ ואנו נחזור אלייך בהקדם

כמה מילים על העורך

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

עוד מהאורחים שלנו

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב: