מאמר אורח
מהכנה ללידה ועד ייעוץ שינה – הסדנאות שחשוב להכיר

הכל אודות הסדנאות שישנו את חייכם בתור הורים לפעוטות:

הריון ראשון הוא ללא ספק חוויה מדהימה – כל תזוזה של העובר וכל צפייה באולטרסאונד תזכיר לנו את החיים המדהימים שיצרנו, וההתרגשות והציפיה לבואו של התינוק גבוהים במיוחד.
לצד ההתרגשות, חשוב לזכור שלא כולנו "נולדנו" להיות הורים ולא כולנו נדע איך להתנהל בצורה נכונה לאורך ההריון (ולאחר מכן עם התינוק החדש שלנו), אך לצד כל הקשיים וודאי תשמחו לדעת שקיימות לא מעט סדנאות שיכולות לעזור לכם בהכנות לאורך כל הדרך. מאורח חיים בריא בהריון ועד לייעוץ שינה וייעוץ התפתחותי – אלו הסדנאות שיכינו אתכם כראוי להריון ולחיי ההורות:

קורס הכנה ללידה 

קורס הכנה ללידה מומלץ לעבור בין 8-10 שבועות לפני הלידה, ובמקרה של הריונות מורכבים יותר כדוגמת הריון עם תאומים – מומלץ להתחיל כבר באזור השבוע ה-24 להריון, שכן בהריונות מהסוג הזה קיימת תופעה נפוצה של לידה מוקדמת (בכך תוכלו להימנע ממצבים לא נעימים של תסמינים מקדימים ללידה תוך כדי הקורס כדוגמת הפרשה דמית, צירים מדומים או אפילו ירידת מים).
בקורס תוכלו ללמוד בין היתר: התמודדות עם צירים, טכניקות הרפיה, טיפול נכון בתינוק, ועוד. הקורסים מועברים דרך אנשי מקצוע פרטיים, או דרך קופות החולים.

פעילות גופנית ואורח חיים בריא בהריון

וגם להריוניות ששומרות על אורח חיים בריא יש מענה – קופות החולים מציעות מגוון סדנאות של שמירה על אורח חיים בריא ופעילות גופנית למהלך ההריון, שמסייעות לשמור על חיטוב הגוף, חיזוק אזורים אשר עלולים להיפגע ולהיחלש בתקופת ההריון (כדוגמת רצפת האגן ושרירי הבטן והגב), לימוד תרגילי הרפיה, מתיחות, ועוד. 

לאחר הלידה – ייעוץ שינה

אחת הסדנאות היותר משמעותיות שכדאי לעבור בתור הורים טריים – ייעוץ שינה.
אחת ההתמודדויות היותר קשות עבור הורים בתהליכי "למידה" של התינוק החדש שלהם, היא ההתמודדות עם השינה הבלתי סדירה שלו (ושלהם).
הייעוץ מיועד עבור הורים לתינוקות מגיל 6 חודשים ועד לילדים בגיל 5, והוא מעניק מגוון כלים להתמודדות עם שינה לא רציפה, כגון: לימוד הרדמה עצמאית והפחתת התלות בהורים, יצירת לו"ז עקבי לאורך ההרדמות והלילות, התקדמות למיטת מעבר (לילדים גדולים יותר), ועוד.

ייעוץ התפתחותי


סדנה נוספת ומאוד חשובה עבור הורים לתינוקות בעלי עיכובים התפתחותיים, הינה סדנת הייעוץ ההתפתחותי. מטרת הסדנה היא להעניק להורים כלים להתמודדות עם בעיות התפתחות אצל תינוקות כגון חוסר איזון של הגוף, עיכוב בהתהפכות או זחילה, ועוד.
בין מגוון התרגולים של הסדנאות הנ"ל: לימוד השכבה נכונה על הבטן וחיזוק פעולות הרמת הראש, לימוד תנועה נכונה, הקלה על כאבים והרפיה לתינוקות, ועוד. הסדנאות לרוב מועברות ע"י בעלי מקצוע פרטיים.

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב:

השאר פרטים לשיחת ייעוץ ואנו נחזור אלייך בהקדם

כמה מילים על העורך

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

עוד מהאורחים שלנו

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב: