מאמר אורח
איך לייצר שגרת ערב מרגיעה לבייבי שלך

כל הורה טרי יודע כי אחת מההתמודדויות המורכבות ביותר עם הניו בורן שלו הוא כל מה שקשור לשינה. הורים טריים מטבע הדברים עייפים מאוד ולא פעם הם נדרשים להתמודד עם תינוק שפשוט מסרב לישון. בכל הנוגע לשנת לילה, חשוב מאוד שתדעו שניתן ליצור לתינוק שגרת ערב מרגיעה אשר תסייע לו להיכנס לשינה בצורה איכותית יותר ונעימה יותר שתאפשר לו לישון בצורה רציפה ותאפשר לכם כמובן לישון טוב יותר. אם אתם תוהים כיצד יוצרים שגרת ערב מרגיעה לבייבי שלכם, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

מדוע חשוב להקפיד על שגרת ערב קבועה ומרגיעה לתינוק?

ילדים בכלל ותינוקות בפרט מאוד אוהבים שגרה וסדר יום קבוע. סדר יום קבוע יוצר תחושה של ביטחון ועל כן הם גם יהיו רגועים יותר במהלך היום. תינוקות שיש להם שגרה קבועה במהלך היום וכן שגרת ערב רגועה ויציבה, יהיו פחות מתוסכלים ויגיעו בפחות בכי. שגרת ערב מרגיעה מתחילה ביצירת טקס שינה קבוע. טקס השינה צריך לחזור על עצמו מדי יום ביומו על מנת לאפשר לתינוק להיכנס בצורה שלווה ורגועה יותר לשינה. את הטקס המדובר ניתן להתחיל כבר מגיל לידה והמטרה שלו היא לסמל הפרדה בין היום ללילה. למעשה, ההורה משדר לתינוק מסר מאוד ברור כי היום נגמר והלילה הגיע. חשוב כאמור להבין כי טקס שינה הוא בעל חשיבות משמעותית מאוד והוא משפיע בצורה ניכרת על איכות השינה של התינוק. שגרה לא קבועה יכולה להוביל ליקיצות מרובות ולתסכול הן שלכם כהורים והן של התינוק אשר בוודאי עייף, אך לא יודע כיצד לחזור לישון.

כיצד יוצרים שגרת ערב רגועה לתינוק?

בכדי ליצור שגרת ערב רגועה, לפחות שעה לפני שעת האכלה שלפני השינה והמקלחת, יש צורך להוריד בהדרגה את הגירויים שהתינוק חשוף אליהם. על התינוק להרגיש כי הוא מתכונן לקראת זמן שינה ולהגיע לשגרת הערב כאשר הוא רגוע ומוכן לכך. ישנם הורים שבוחרים להאכיל את התינוק לפני המקלחת וישנם הורים שמעדיפים להאכיל אותו לאחר המקלחת, זה לא באמת משנה כל עוד יוצרים שגרה קבועה ונכונה לכם. המקלחת צריכה להיות נעימה, כאשר ניתן להשתמש בשמן אמבט איכותי שירגיע את העור של התינוק. ניתן אף לדבר עם התינוק בצורה רגועה ושקטה או לשלב מוזיקה רגועה במהלך המקלחת. לאחר מכן, יש להוציא את התינוק ועוד טרם מלבישים אותו, להקדיש פרק זמן כלשהו עבור עיסוי איכותי. כדאי ללמוד כמה טכניקות רלוונטיות לעיסוי תינוקות ולהשתמש בשמן עיסוי איכותי לתינוק שמתאים לעיסוי מעין זה. לאחר העיסוי, ניתן למרוח את גופו של התינוק בקרם גוף טוב ולאחר מכן להלביש אותו.

בשלב הבא יש להחשיך את החדר, להניח את התינוק במיטה, כאשר בחודשים הראשוניים לחייו הנחה במיטה כאשר הוא עטוף בצורה טובה, יכולה בהחלט להרגיע אותו ולסייע לו להירדם ולישון בצורה רציפה. כדאי להגיד לתינוק כי הגיעה השעה לישון, לתת לו נשיקה, ללטף אותו מעט ולאפשר לו להירדם כאשר הוא נינוח.

כל הורה יכול ליצור את השגרה הקבועה שלו עבור התינוק שלו, כאשר חשוב מאוד שהשגרה תתחיל בשעה קבועה באופן יומיומי ותכלול את סדר הפעולות שקבעתם מראש, אחת אחרי השנייה, בכדי שהתינוק יצבור ביטחון. היציבות ששגרת ערב מעניקה לתינוק, תאפשר לו להיכנס לשינה בצורה נעימה יותר ובעיקר תאפשר לשינה שלו להיות איכותית וטובה. 
בהמשך, ככל שיגדל, שגרת הערב תשתנה ותותאם לפי צרכיו. ניתן תמיד להעזר בייעוץ שינה לטיפים, דגשים ומיקוד כדי להקל על השינוי.

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב:

השאר פרטים לשיחת ייעוץ ואנו נחזור אלייך בהקדם

כמה מילים על העורך

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

עוד מהאורחים שלנו

הנחיית הורים וחשיבותה

הנחיית הורים  יש תחומים רבים שאנו לומדים בחיים, בבתי הספר לאורך הילדות שלנו, בלימודים אקדמאיים ובקורסים. אך במסגרות החינוך הללו אין הנחיית הורים או הכנה

קרא עוד »

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב: