מאמר אורח
הנחיית הורים וחשיבותה

הנחיית הורים 

יש תחומים רבים שאנו לומדים בחיים, בבתי הספר לאורך הילדות שלנו, בלימודים אקדמאיים ובקורסים. אך במסגרות החינוך הללו אין הנחיית הורים או הכנה לכך שנהיה הורים טובים ונדע כיצד לפעול בכל מיני סיטואציות במהלך ההורות. הורים רבים מתרגשים באופן טבעי לאורכם של כל תשעת חודשי ההיריון מהעובדה שהם יהיו הורים לתינוק קטנטן, אך אף אחד אינו מדריך אותם כיצד יש לפעול, מה יש לבצע וכיצד לחוש את הצרכים של הילד. כל האחים, הדודים והסבתות מדברים בעיקר על כל העניינים הטכניים שסובבים את נושא גידול התינוק, אך לא מדברים על הצרכים הרגשיים ועל בניית הקשר הערכי בין התינוק להוריו.

לאור זאת בני זוג רבים מקבלים החלטה עקרונית כי לאחר ההתרגשות העצומה, קבלת ברכות להולדת הבן ותקופת ההתאוששות הראשונית לאחר הלידה, הם יירשמו לקורס פרטי אשר עוסק בנושא הדרכת הורים וזאת כדי לסלול את תוואי הדרך שיהיה הנכון ביותר עבורם ועבור התינוק שלהם. החשיבה הזו נובעת לא אחת מסיטואציות שהם רואים שמתרחשות במשפחות צעירות של חברים או של בני משפחה שיש להם ילדים רכים והם מתנהלים בדרך שנראית מהצד לא תקינה. מי שאינו רוצה לבצע טעויות חייב לדעת מראש מהן הדרכים המומלצות במצבים שונים ובהתאם לכך להכתיב את הדרך המשפחתית.

הדרכת הורים בכל גיל 

בני זוג רבים מבינים את החשיבות העצומה של הדרכת הורים ולכן הם נעזרים באופציה זו כאשר יש תינוק בבית ולומדים על שיטות ההירדמות, הרגלי השינה, חשיבותו של סדר היום כך שגם הילד יבין שיש זמן לשינה, זמן למשחק, זמן לאמבטיה וכו'. החשיבות הגבוהה של המעורבות של כל הורה בסדר היום של כל ילד כיוון שהילד זקוק מאד הן להימצאותו של האב והן להימצאותה של האם. מכל אחד מהם הוא לומד המון וזו הסיבה שההורים המודרניים מקדישים זמן רב לכל אחד מהילדים, כדי לקדם את ההתפתחות שלו.

ההתנהלות בכל בית 

לבני זוג רבים יש חלומות לפני הנישואין לפני ההיריון הראשון, הם רואים בדמיונם איך ייראה הבית שלהם, השקט, הילדים שמשחקים בחדר או בגינה ועוד. אך המציאות אינה תמיד כזו ולא אחת יש מריבות בין הילדים, מחלוקות ומצבים שמשפיעים מאד על האווירה הביתית. זוהי נקודה חשובה מאד וכדאי להגיע אל הדרכת הורים כדי לקבל הכוונה וליצור מצבים שלווים עד כמה שאפשר בכל בית. 

רבדים ייחודיים של הדרכה

הדרכת הורים היא נדבך חשוב בייעוץ להורים שיש להם ילד מחונן ולכן כל ההתנהלות אתו היא מיוחדת. מצד אחד מקדמים אותו בלימודים הרגילים בבית הספר וגם בבתי הספר למחוננים, אך מצד שני הוא מגלה לא אחת חוסר סבלנות לכל מה שסובב אותו, הן לאחים והן בבית הספר וזאת כיוון שהוא מחפש תחומי עניין שימלאו אותו. במסגרת הדרכת הורים, יועברו דרכים מתוחכמות לסייע לילד המחונן. 

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב:

השאר פרטים לשיחת ייעוץ ואנו נחזור אלייך בהקדם

כמה מילים על העורך

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

עוד מהאורחים שלנו

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב: