גמילה ומודעות גוף

לרוב אנחנו מתחילים גמילה לילדים שלנו עוד לפני שעבדנו איתם על מודעות גוף והבנה איך מקשיבים לגוף שלנו. מודעות גוף היא בעצם ההקשבה שלנו לכל הצרכים הגופניים שלנו- אוכל, שתייה, עשיית צרכים ומרחב אישי- למי מותר לעשות מה לגבי הגוף האישי שלי ואיך אני מאפשר מרחב אישי לאחר מתוך הבנה שלכל אחד מאתנו יש את יכולת המרחב האישי שלו כלפי הגוף האישי שלי ושל האחר.

אז כדי שילד יתחיל להקשיב לגוף שלו, עלינו המבוגרים להביא אותו להקשבה לגוף שלו בעיקר ע"י חיזוקים ואמירות שמחברות בין המעשים היום יומיים שאנחנו והילדים עושים לאורך שגרת היום ולא תמיד אנחנו נותנים להם את הדגש בחשיבות להעלות אותם למודע של הילדים, כך שילמדו לאורך זמן להקשיב לגוף שלהם אם לצורך גמילה, אם לצורך אכילה נכונה ואם לצורך שמירה על הגוף האישי שלי לשאר החיים ואם הבנה איך לכבד את המרחב האישי שלי ושל האחר.

אז כדי להתחיל עם מודעות גוף עלינו לדבר עבור הילד את מה שיביא אותו להצלחה של הקשבה לגוף שלו. במצבים כמו שמשל כשמבקש לאכול נחזק אותו ב : "איזה יופי שאתה מצליח להבין שהבטן שלך רעבה ואתה דואג לגוף שלך שלא יישאר רעב". כשילד שבע ומסיים לאכול נחזק אותו במשפט כמו: "מקסים שאתה יודע להקשיב לבטן שלך ולדעת מתי אתה שבע והספיק לך מה שאכלת". ילד שמבקש שיחבקו/ינשקו אותו: "נעים לראות שאתה יודע מה עושה לך נעים בגוף" או לחלופין כשמבקש שלא יחבקו או ינשקו אותו או אפילו כשמישהו מכאיב לו והוא בוכה: "אתה יודע מה עושה לך פחות נעים לגוף שלך ומתי אתה מסכים…..".

המשפטים האלו שאנחנו מדברים עבור הילד הם בעצם אמירה בשיקוף של מה שהוא עושה בפועל אבל לא באמת במודע. כשאנחנו משקפים במילים ואמירות את מה שהילד עושה בשגרת היום יום, אנחנו בעצם מביאים את המעשים למודע- חיבור גוף נפש, ובכך אנחנו גורמים לו להיות מודע יותר למה קורה אצלו בגוף בכל רגע נתון- אם זה לצורך גמילה, אם זה לצורך אכילה ערנית ונכונה ואם זה לגבי גבולות הגוף שלי ושל האחר. ככל שנתמיד ונשתמש בשיקופים ובהעלאת מודעות גוף למודע עבור הילד, כך ילמד להקשיב לעצמו כבר בגיל הצעיר.

לא מעט הורים פונים אליי לשם תהליך של הדרכת הורים כתוצאה מפספוסים מרובים לאורך גמילה או אפילו אחרי שהייתה גמילה טובה ולאורך זמן התחילו פספוסים, ופספוסי לילה בנוסף לסיבות של אכילה מופרזת או לחלופין חוסר אכילה. אלו מצבים שבהם לרוב הילד לא יודע להקשיב לגוף שלו ואנחנו המבוגרים – מדאגה כמובן ורצון לסייע להם, לוקחים עבורם את 'השליטה'- לוקחים אותם בצורה יזומה לשירותים מבלי שביקשו, מנסים להאכיל אותם בכל דרך אפשרית, לוקחים אותם לשירותים בצורה יזומה שלנו וכ"ו.

אז איך מתבטא התפקיד לנו כהורים? להעביר אל הילד את האחריות שלו לגבי הגוף האישי שלו בדיבור, חיזוקים והעלאת מודעות גוף נפש.

רוצים ללמוד עוד על איך מביאים ילד כבר מהגיל הצעיר להיות מודע ובעל יכולות של חוזקה, ביטחון עצמי ושליטה גם בבית וגם בחברה? השאירו פרטים בתחתית הדף.

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב:

השאר פרטים לשיחת ייעוץ ואנו נחזור אלייך בהקדם

כמה מילים על העורך

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

כותבות נוספות

לימוד הירדמות עצמאית

לימוד הירדמות עצמאית

לימוד הירדמות עצמאית – חשיבות ומשמעות לא מעט הורים שפונים אליי ליעוץ שינה או להדרכת הורים שמשולבת בייעוץ שינה, מגיעים ממקום של ייאוש ומבקשים עזרה

קרא עוד »
תינוק ישן בנינוחות

מחזור שינה

מה בעצם אנחנו יודעים על משמעות מחזור שינה? מהם מחזורי השינה? מהו אורכו של מחזור שינה? מה קורה בין מחזור שינה אחד למחזור שינה שבא

קרא עוד »

כמה מילים על העורך

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

כמה מילים על העורכת

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב: