מאמר אורח
זוגיות אחרי הילד הראשון – איך שומרים על הניצוץ?

זוגיות אחרי הילד הראשון – כל המהמורות בדרך 

אחד השינויים המשמעותיים ביותר בזוגיות הוא הבאת תינוק לעולם. השינוי מתחיל עוד מרגע ההחלטה ותוך מהלך ההריון הלידה. אך לידת הילד הראשון היא הרגע בו מגיעה גם האחריות על עוד ישות נוספת שנמצאת כאן ולא תלך. שינוי אשר ביחד עם השמחה וההתרגשות מביא עמו אף דאגה, חילוקי דעות והמון עייפות. כל זוג אשר מגיע להדרכה הורית עוד טרם הלידה ואפילו בחודשים הראשונים יוכל להתכונן באופן מושכל יותר לאותו רגע ויהיה מוכן יותר לשמור על זוגיות אחרי הילד הראשון ואולי אף לשפרה. 

כשמסתכלים על זוגות כשהם עדיין בסטאטוס זוג, רואים לרוב את מאפייני הבנייה של הקשר הזוגי. בין אם בשיחות ובין אם בבילויים משותפים. טבעת זהב אשר ממסדת את הקשר (למי שבוחר בכך) ומובילה לעבר השלב הבא בחיים הזוגיים שהוא הבאת הילדים, בעצם מבשרת גם את הגעתה של התקופה בה הזמן ביחד כבר לא יהיה יותר של הזוג לבד. זמן הביחד שיועד לחיזוק הזוגיות ינותב לאיטו אל עבר אותו שינוי משמעותי ואל עבר התינוק הקטן אשר בשנים הראשונות לחייו ידרוש ויצטרך את מירב תשומת הלב והזמן של הוריו. וזהו מאפיין חשוב של השינוי – איפה הזוגיות?

זוגיות אחרי הילד הראשון 

וכעת לאחר שהילד נולד עולה הצורך להבין כיצד באה לידי ביטוי הזוגיות בצל ההורות. עד כה הם נהגו לבלות בטיולים בכל רחבי הארץ והעולם, יצאו בערבים לסרטים, הצגות ומופעים נפלאים, אך כעת, ההורות היא החשובה והיא העיקר.  ויש הבנה לרוב, מצד שני בני הזוג שזה אכן המצב.

ישנו יופי בשינוי שבזוגיות ובהעמקת הקשר כאשר השניים מסתגלים לאורח החיים החדש. הטיפול והדאגה, חלוקת המשימות, האכפתיות והבנת תפקידם ההורים.  ואט אט, מגיעה השלב בו הזוגיות מבקשת לחזור למקומה הקודם, ומבקשת גם היא את תשומת הלב שקיבלה בעבר. 

מחוות קטנות של אושר 

עם הזמן יש לאפשר את חזרתה של הזוגיות אל הבמה, ולחזור לניצוץ שהיה בעבר. בת הזוג יכולה להפתיע בעוגה שהצליחה להכין בין ההנקות וכך הם יושבים בערב ונהנים מהעוגה המשובחת לאחר שהבייבי הלך לישון. פעם בן הזוג חוזר מהעבודה וקונה בדרך זר פרחים כדי לשמח ולהדגיש עד כמה הוא אוהב אותה ועד כמה היא חשובה לו. לעתים הניצוץ מתחזק אפילו מעצם ראיית בן או בת הזוג ועשיית מעשה שמראה אכפתיות ודאגה. המחוות הללו הן נפלאות ושומרות על הזוגיות ועל אש האהבה אחרי הילד הראשון. 

מתחילים לחזור לזוגיות 

כמה חודשים לאחר הלידה, ברוב המקרים נוצר אורח חיים שהוא פחות או יותר קבוע וכך אפשר לחתור חזרה לחיים שיש בהם התקרבות מחודשת, של זוגיות אחרי הילד הראשון, הקשבה זה לזה, רומנטיקה, אינטימיות, ביצוע פעולות משותפות כמו הכנת אלבום לתינוק, שמירה על ניצוץ של אהבה וחיזוק הקשר. 

כדי לשמור על הזוגיות וגם כדי לצאת קצת מהבית, כדאי לקרוא מדי פעם לאחת הסבתות שתשמור על דור ההמשך וכך בני הזוג ישאפו אוויר, יצליח לצבור אנרגיות מחודשות ולחזור מאושרים להמשך הטיפול בילד החמוד שמחכה להם עם סבתא בבית.

כאמור האפשרויות הן רבות ומגוונות, ועם הרצון מגיעות גם הפעולות. הדרכת הורים או ייעוץ זוגי יכולה להגיע בכל שלב ושלב בחיי המשפחה, ויכולה לאפשר תקשורת פתוחה ובריאה ועוגנים להתמודדות עם המשוכות השונות שיכולות לעלות במהלך תקופה זו. 

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב:

השאר פרטים לשיחת ייעוץ ואנו נחזור אלייך בהקדם

כמה מילים על העורך

מיכל מדר - יועצת זוגית, יועצת שינה ומדריכת הורים לגיל הרך והבוגר. מנהלת משפחתון ועובדת עם ילדים ומשפחות למעלה מ 20 שנה. בוגרת מכללת עידן ההורות בהסמכה כמטפלת משפחתית בשיטת האינטליגנציה הרגשית ומטפלת מוסמכת NLP Practitioner – שינוי הרגלי חשיבה ותת מודע.

עוד מהאורחים שלנו

שתפו ועזרו לנו להגיע לקהל רחב: